keskiviikko 16. toukokuuta 2012

Iholla

Seuraan silloin tällöin Iholla-sarjaa. Se tulee normaalisti arkisin niin myöhään, että olen silloin jo peiton alla. Tänään oli poikkeus, kun onhan huomenna pyhä. Sunnuntaina tulee uusinnat hyvin putkeen..

En ensin ymmärtänyt koko ohjelmaa. Kuulin siitä vaihtelevia mielipiteitä ja pari kertaa katsoin. En päässyt ihan mukaan. Mitä useammin olen sitä nähnyt ja "naiset" tulleet tutuimmaksi olen jäämässä koukkuun. Voi kyllä sanoa, että naiset ohjelmassa ovat tosi rohkeita. He avaavat sielunsa ja mielensä katselijoille. Se on kuitenkin niin eri, kun vaikka kirjoitella blogissa elämästään. Jotenkin sitä tosissaan pääsee lähelle -iholle- videoinnin kautta. 

Kivan jutun sarjasta tekee sen, että siinä naiset niin eri elämäntilanteista ja eri ikäisiä. Monien elämä saa pohtimaan omaa elämääni. Erityisesti tänään minua kosketti ihmisen yksinäisyys. Se tunne kun mikään ei tunnu miltään. Hajoaa palasiksi. Tuntee tyhjyyttä. Jokin aika sitten jossain tutkimuksessa todettiin, että suomalaisista jo joka neljäs kokee yksinäisyyttä. Se on niin huolestuttava. Karua. Synkkää. Ei ihmisen ole hyvä olla yksin. Tässä maassa on enemmän yksinäisiä -sinkkuja- kuin koskaan aikaisemmin. Mistä se mahtaa johtua? Luoko yhteiskunta ja ympäristö liikaa paineita?

Jos voisin auttaa, niin yhdistäisin kaikki ihmiset niin että jokaisella olisi joku jonka kanssa olla ja iloita. Tällaiset asiat saavat miettimään ja tutkimaan omaa elämää. Tänään voin sanoa, että elämästäni ei puutu mitään, elämässäni on kaikkea. Olen niin onnellinen kuin voin olla. Kiitollinen. Tyytyväinen kaikkeen siihen mitä minulla on ja mitä tulen saamaan.

Näin vakavaa pohdintaa joskus :) 
Oikeen mukavaa helatorstaita kaikille! Olkaa onnellisia. Ja nauttikaa te joille luvattu hellettä, meille luvattu sadetta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti