perjantai 20. tammikuuta 2012

Piilosokerit!

Tämän päivän Iltalehdessä on mielenkiintoinen artikkeli "Varo piilosokereita". Juu olen toki tiennyt, että sokeria on paljon mm. ketsupissa (käyttö hyvin vähäistä) ja aamiaismuroissa (en käytä). Eli ei hätää. Mutta yllätyksen teki Valion uutuusjugurtti:



Ostin tämän rasvattoman puolukka-omenajugurtin juuri joku päivä D:lle töihin evääksi. Sokerimäärä vastaa 5 sokeripalaa. Kuulostaa aika hurjalta. 100g:ssa on sokeria 13 grammaa. Tämä sama määrä on lähes kaikissa jugurteissa, joten nyt kannattaa olla tarkkana. Olen jo kotona siirtynyt luonnonjugurttiin, mutta vielä pitäisi keksiä töihin välipaloiksi jotain vähemmän sokerista. Mutta kun ne jugurtin on niin hyviä (ihmekös tuo) :)

Ihan vaan teillekin tiedoksi :)

Tämä päivä meneekin töiden merkeissä, joten oikeen hyvää alkavaa viikonloppua!

4 kommenttia:

  1. töihin kannattaa pakata pieneen pakasterasiaan luonnonjogurttia + marjoja. tai hedelmiä paloiteltuna. NIIIN herkkua (appelsiinin palaset on mun lemppari, ah NAM):D syön sitä, hmm.. usein. joskus jopa monta kertaa päivässä :D ja kun on tottunut syömään maustamatonta jogurttia, kaikki maustetut tuntuu niin ällömakeilta että huh! :)

    VastaaPoista
  2. oon samaa mieltä.. maustamaton on paras ja siihen jäisiä mustikoita! Maistuu. Ja noi rasvattomat on oikeesti huonoja, niis on lisäaineita ja makeutusaineita!
    -Ansku-

    VastaaPoista
  3. Elina ja Ansku: Tottahan tuo on. Aikaisemmin en oo kotona syönyt jugurtteja, mutta nyt oon alottanut totuttelemaan maustamattomalla :) Se on vaan niin kirpeetä ;)

    VastaaPoista
  4. meiän lapset tykkää lämpimän kiisselin kans siitä.. toki kiisselissä on sokeria mut parempi vähä sokeria ku lisäaineita..
    -a-

    VastaaPoista