maanantai 22. marraskuuta 2010

Stockmannin luomuleipä

Jos olisin hieno ja rikas nainen, hakisin joka viikko leipäni Stockmannin herkusta. Ne ovat ihanan maukkaita, makoisia, jyväisiä ja herkullisia. Olimme varanneet viikonlopun juhlaillalliseksi kunnon pippuripihvit, joiden seuraksi haimme tuoretta leipää, joka on mainitsemisen arvoinen. Luomu maalaisleipä ja moniviljaleipä ovat mauiltaan niin hemaisevia, että tulee jopa hyvällä tuulelle. Silloin, kun haluan todella herkutella ja nauttia, olen ansainnut tuoreen leivän hinnasta välittämättä.

Kaikissa Stockmannin tavarataloissa paistetaan joka päivä tuoreet leivät ja onko mitään ihanampaa kuin poimia lämmin höyrystynyt paperipussileipä kaupunkireissulta mukaan. Leivät tulevat pikkuleipomoista ja myös maamme suurista leipomoista sekä ulkomailta. Olen hieman pettynyt, että leipää tuodaan ulkomailta asti. Eikös täältä löydy oikeanlaista leipuria tekemään espanjalaista Chapatta-leipää. Toki leivät on leivottu käsin, joten saavat edes hieman siitä pisteitä. Mutta kyllä ne leivät ovat sitten niin hyviä.

Arvoisat lukijani, halusin tuoda teillekin tietoon tämän ihmeellisen herkun :)

3 kommenttia:

  1. etkö muka oo hieno ja rikas!?! :D
    t, Helli

    VastaaPoista
  2. Pah possujuna, ei mulla ole varaa 4-5 euron leipään, jonka syö kerralla. Mutta hienohan mä oon vaikken vielä omista minkkiturkkia ;)

    VastaaPoista